Nieuws uit het lager

Welkom in de Blije turnzaal

Een nieuw sportief schooljaar gaat van start. Terug tijd om samen te bewegen (vanaf heden in ons nieuw schooluniform). Hoe leuk is dat! Kijk hier

Eerste schooldag

De leerlingen en de juf van 4B zijn er klaar voor. We maken er samen een leerrijk en supertof schooljaar van.

Onze klas!

Sportieve week

Woensdag 18 september was de Dag van de Sportclub en er kwamen een heleboel kinderen in tenue naar school. Sommigen brachten ook attributen

Naar het eerste leerjaar

Het eerste leerjaar! Lezen, rekenen, schrijven,….. Zoveel nieuwe en spannende dingen die we leren. Onze eerste schrijflessen zijn dan ook

Knutselen

Vrijdagnamiddag is traditioneel knutselnamiddag. We knutselden “De boom van Kadinsy” Ronde vormen tekenen en uitknippen was een hele

Naar de kinderboerderij

Op dinsdag 24 septemebr gingen we met het eerste leerjaar naar de kinderboerderij in Drongen. We bakten een lekker broodje, dat we trouwens zelf

September

De maand september is alweer voorbij gevlogen in het tweede leerjaar. We leerden elkaar beter kennen met behulp van enkele KIVA-activiteiten. Zo

Top op de kinderboerderij

Dinsdag 24 september trokken we met het eerste leerjaar naar de kinderboerderij ‘De Campagne’ te Drongen. Heerlijke dag! Boerin Mieke

Uitstap Aquafin

We brachten op 3/10 een bezoek aan het waterzuiveringsstation Aquafin in Oudenaarde. Daar gaf een gids ons rondleiding. Nu weten we hoe het water

Een te gek ‘1-minuut standbeeld’.

Wie kent kunstenaar Erwin Wurm? Hij is een beeldend kunstenaar die graag speelt. De vormen van mensen en alledaagse voorwerpen brengen zijn fantasie

Een boeiend klasspel

Op donderdag 2 oktober speelden we met de klas “Een Boeiend Klasspel” onder leiding van Leen van “ areyouwaterproof”. Areyouwaterproof is een

Maritiem klasspel

Op donderdag 3 oktober 2019 kregen we bezoek van Leen. Zij nam ons mee op een maritiem avontuur! We scheepten in op ons schip dat we zelf een naam

To see us dance, is to hear our hearts speak!

Ondertussen is het nieuwe schooljaar terug van start gegaan. Veel en graag bewegen is ons motto. In De Blije Turnzaal. Ook ons leerkrachtenteam en de

Sporen

In de herfst maakt de natuur zich klaar voor de winter. Langzaam beginnen de bladeren te verkleuren. Paddenstoelen verschijnen. Herfstvruchten liggen

Muziek maken met afval

In teken van ons WO-thema ‘afval’, brachten de leerlingen allerlei afval mee. We gingen daarmee aan de slag in de les muziek. We maakten

Land Art

Land-art kan gezien worden als een bijzondere vorm van kunst, waarbij de hele natuur in de kunst opgenomen wordt.  De leerlingen gingen aan de slag

Herfst

De herfst is duidelijk in het land. Daarom maakten we met onze klas een stevige uitstap naar het bos van Scheldevelde. Daar gingen we op zoek naar

STEM-klas: DAG 1

Wist je dat… … we deze morgen met onze valies bergop op kasseien moesten wandelen? … de jongens samen slapen op een kamer van 19 en

Team Spirit

Ondertussen is het al bijna herfstvakantie en kunnen we terugblikken op een goede start met enkele leuke activiteiten. In onze klas werken we in

STEM-klas: DAG 2

6.00 uur   IEDEREEN wakker… 7.00 uur   ochtendloopje met meester Rienes en meester Karel 8.00 uur   ontbijt met boterhammetjes en cornflakes

STEM-klas: DAG 3

Verbind! Deze morgen gingen we…                         …Bambox. In de voormiddag ontwierpen we…        …een historische

(W)Onderwaterwereld

We startten het schooljaar met het WO thema (W)onderwaterwereld. We leerden over waterrijke en waterarme landen, bestudeerden ons waterverbruik en

Halloween

Net voor de herfstvakantie maken we tijd voor een feestje. Samen tekenen, spelen, dansen én een film bekijken. Voor deze beloning is hard

Laatste dag voor de vakantie

Omdat de herfstvakantie voor de deur staat en we in 4b keihard gewerkt, hebben we deze namiddag als beloning naar Scooby -Doo gekeken. Het was een

Djapo

We kregen een workshop in het gemeentehuis waarbij we leerden over de werelddoelen 2030. We leerden hoe we ons kunnen inzetten voor een betere

Dag van de sportclub

Op de dag van de sportclub mag iedereen de kleren aandoen van zijn of haar club. Dan kan je laten zien waar jij goed in bent. De juffen van het 6de

Wandeling naar Viteux

We zijn op een donderdagnamiddag naar Viteux gewandeld. We moesten toen samen stappen bij iemand van de klas die niet onze beste vriend of vriendin

MMM….lekkere spinnen in onze pompoensoep!

Heerlijke soep koken, dat kunnen we nu goed in het eerste leerjaar. Pompoensoep met spinnen… nog nooit geproefd? Wij wel hoor! Er stond vrijdag

Boekpromotie

In 4a was het tijd voor een eerste boekpromotie. Tijdens de voorbereidingstijd ging elk kind apart aan de slag. Daarna mochten we genieten van het

Poppenspel

In de lesjes muzische vorming reisden we door de tijd. Zo creëerden we in groepjes een tijdsbalk vol verhalen.

Muzikaal pact

Sinds het begin van ons schooljaar hebben wij in ons klasje een leuke en lieve stagiaire. Zij zorgt voor de kindjes in de klas samen met de juf

Fietscontrole

In het kader van de High 5 campagne controleerden leerlingen van Erasmus De Pinte de fietsen op school. Aan de hand van een checklist werden onze

Ik wou dat ik de Sint was. Dan reed ik op een paard. De kinderen zouden zwaaien en ik lachte in mijn baard. Ik wou dat ik de Sint was, met een mijter

Sint op bezoek

Vandaag is een speciale dag. De Sint is op bezoek, samen met zijn helpers. We maken er een superleuke dag van. We kijken naar de film en spelen

Sinterklaas op bezoek

Sinterklaas  op bezoek
Bij de aankomst van de Sint zongen we de longen uit ons lijf. Tijdens het optreden dansten wij met alle kinderen uit het 4de leerjaar. Kijk zelf maar

Naar het bos!

De herfst is weer in het land! We leren over paddenstoelen, spinnen, bomen en soorten bladeren. En waar kunnen we alles beter observeren, dan in het

Het huis van Alijn – De School van Toen.

Hoe ging het er 100 jaar geleden aan toe? Wat is allemaal anders in vergelijking met deze tijd en welke dingen bleven gelijk. De gidsen laten ons aan

Sinterklaas op bezoek!

foto’s

Voorlezen… het mooiste moment van de dag

Juf Maya of juf Ann lezen elke dag voor na de ochtendspeeltijd. De kinderen kijken daar telkens erg naar uit. Hebben ze thuis al eens verteld over

Zie de maan schijnt door de bomen en Pieten-Giacometti-Beeldjes

In 1A maken we regelmatig kennis met een kunstenaar. Deze keer leerden we meneer Giacometti kennen. We keken naar zijn beelden en gingen aan de slag

Sinterklaas en zijn pieten op bezoek

Hoor wie klopt daar kinderen…Vol spanning zaten de kinderen van het eerste leerjaar op het tipje van hun stoel want Sinterklaas kwam op bezoek

Techniek, bruggen van papier!

Met onze klas moesten we in groepjes bruggen bouwen met papier. Minstens 5 boeken moest de brug kunnen dragen en dit enkel met 10 vellen A3-papier

Stappen voor de warmste week!

Op dinsdag 10 december waren alle grootouders welkom op school om samen met de kinderen te stappen voor de warmste week. Per rondje rond de school

Niets is cooler dan Kerstmis

Kerstmis in zicht… een coole tijd! De laatste dag school. Lekker swingen, zingen, spelen en eten. Fijne vakantie allemaal!

De warmste week

Onze kaarsenverkoop ten voordele van de Warmste Week was een groot succes! Dank jullie wel allemaal voor de steun. Onze goede doelen “Pirlewiet“ en

Het museum voor natuurwetenschappen

Vandaag brachten we een bezoek aan het museum van Natuurwetenschappen. Het was een leuke en educatieve uitstap. In de voormiddag gaf een gids uitleg

Museum voor Natuurwetenschappen

We sloten het eerste semester van het 4de leerjaar af met een bezoek aan het Museum voor Natuurwetenschappen. Een topdag!

Sterrezingen

Op 6 december ‘Driekoningendag’ werkten we in 1A rond erfgoed!. ‘Sterrezingen’ is een heel oude traditie. Jammer genoeg