Laatste nieuwtjes

Slinkachu

Slinkachu

Tijdens de muzische les hadden we het over Slinkachu. Hij is een street-artist in Londen. Hij verstopt kleine mannetjes op straat en fotografeert die dan. Hij maakt die foto’s vanop verschillende afstanden. Een close-up, dat is een foto van dichtbij. Een medium shot, is van een iets verdere afstand. En een totaalbeeld, daar zie je

Muzische vorming: bodypercussie

Muzische vorming: bodypercussie

Op 7 oktober deden we in de muzische les: bodypercussie. Dat betekent: muziek maken met je lichaam. Eerst stonden we in een grote kring en onderzochten we manieren om muziek te maken met ons lichaam. De juf leerde ons het refrein aan. Daarna werden we in groepjes verdeeld en maakten we zelf een strofe. We

Tableau vivant

Tableau vivant

We hebben met onze klas tijdens de muzische les tableau vivants gemaakt. Een tableau vivant is een zwijgende, statische uitbeelding door mensen van een foto, een schilderij, een gebeurtenis … Terwijl we aan het uitbeelden waren, nam iemand anders daar foto’s van. We deden schilderijen na van ontdekkingsreizigers, het WO – thema. Het was superleuk

Presentatie ontdekkingsreizigers

Presentatie ontdekkingsreizigers

Beste ouders en kinderen van De Blije School. Vandaag schrijf ik, Louis, de klasblog. In de klas L6B, bij juf Amber doen we leuke en natuurlijk ook leerzame dingen. Hier en daar zit er ook een presentatie tussen. Zo hebben de kinderen van 6B een groepspresentatie gemaakt over een bepaalde ontdekkingsreiziger. Er waren presentaties over

meter en peter activiteit: plezier in de buitenlucht

meter en peter activiteit: plezier in de buitenlucht

Het werd wel tijd dat de mete – en petekindjes van het eerste en de meters en peters van het zesde leerjaar elkaar beter leerden kennen. Want een meter of peter heb je voor het hele jaar. We kregen de opdracht om ons mete – en petekindjes bij de hand te nemen en elkaar beter

Bootje varen

Bootje varen

In het zesde leerjaar B maakten we tijdens een technische les zelf boten. We werden in verschillende groepjes gedeeld die allemaal een boot zouden bouwen. Iedereen mocht kosteloos materiaal meenemen van thuis en daarmee moesten we dan de boot bouwen. Er moest aan bepaalde criteria voldaan worden zoals: de boot mag niet breder zijn dan

Ruimteklas dag 4: 21-10-2021

Ruimteklas dag 4: 21-10-2021

Ook op de voorlaatste dag was er veel te beleven! Alle klassen verkenden the Mars village, we leerden de koffer voor een astronaut maken, we reden met rovers op mars. Het zesde volgde de interactieve space tour met aan het einde een 5D film. Team lichtblauw en donkerblauw verkenden vandaag de rotor, wat spannend om

Ruimteklas dag 3: 20/10/2021

Ruimteklas dag 3: 20/10/2021

De ruimtehelden maakten vandaag hun raket klaar voor lancering. Het vijfde leerjaar maakte een moonwalk. Wat een belevenis! Ze kwamen ook wat meer te weten over het ISS. Het zesde maakte een reis door de ruimte in het planetarium. Ook team rood en donkerblauw voltooiden vandaag een succesvolle missie met de space shuttle. Het was

Ruimteklas dag 2: 19/10/2021

Ruimteklas dag 2: 19/10/2021

Deze ochtend begonnen de astronauten aan een heuse wandeling van 6 km. Er werden tussendoor allerlei opdrachten en spelletjes uitgevoerd. Een stevig middagmaal later, begonnen de activiteiten in het Euro Space Center. De leerlingen van het vijfde brachten een bezoek aan het planetarium en kregen een training voor hun missie. Het zesde leerjaar begon aan

Ruimteklas dag 1: 18/10/2021

Ruimteklas dag 1: 18/10/2021

Na een lange busrit kwamen we eindelijk aan in het Euro Space Center. We kregen een briefing die ons opleidde tot echte astronauten. Daarna gingen we zelf aan de slag met verschillende missies. We maakten een auto die aangedreven werd door een ballon. Het vijfde maakte ook al een raket, vrijdag lanceren we ze richting

Welkom in 6B!

 

Onze juf

mini-81

 

Sabine De Cocker
sabine@decocker.net